Doktrin itu - cahaya. Malangnya, tidak semua orang mudah dilatih. Kadang-kadang seseorang itu bijak dan berpendidikan, tetapi tidak diberikan kepadanya, misalnya, bahasa Inggeris. Duduk selama beberapa hari di buku teks dan kamus, seorang lelaki kehilangan kepercayaan diri, berfikir bahawa dia bodoh, dan sebenarnya, ia tidak begitu. Hanya kaedah pembelajaran dan motivasi diri tidak cukup universal. Kita perlu membangunkan yang positifsikap belajar. tidak membuat latihan dengan sukar.

Bagaimana untuk memaksa diri anda belajar? Pertama, soalan itu sendiri: bagaimana memaksa diri anda untuk belajar, sudah menjadi motivasi yang salah. Kata kerja "untuk memaksa" bertindak secara destruktif pada jiwa manusia. Terdapat orang yang akan melakukan kerja apa-apa kerumitan dan berat sehingga mereka terpaksa melakukan kerja yang sama dalam nada pasukan. Apa nak buat? Ini hanya kata kerja "untuk memaksa" untuk menggantikan dengan "yang berminat." Seperti yang mereka katakan: kerja terbaik adalah hobi yang dibayar dengan baik. Tetapi, percayalah, kadang-kadang kerja yang menarik membawa kesenangan dan tanpa bayaran. Perkara utama adalah untuk mendapatkan keamanan dan kepuasan dengan hasil kerja anda. Kajian adalah karya yang sama, dan ia boleh dikaitkan dengan kategori kerja demi keseronokan, dan bukan demi kemakmuran material. Sudah tentu, pada masa akan datang, lebih mudah untuk menyediakan diri dengan manfaat material, menggunakan pengetahuan yang diperoleh.

Bagaimana untuk membangunkan sikap yang produktif untuk bekerja. tidak akan berkorban dan melanggar masa bebas dan sibuknya? Cuba untuk menggabungkan masa lapang dan hari kerja. Jika anda belajar bahasa asing, beli pelekat berwarna, menyebarkan apartmen, kata-kata pra-menulis, transkripsi, peraturan sebutan dan tulisan. Ini akan membantu bukan sahaja untuk membangunkan keupayaan untuk belajar bahasa, tetapi juga persepsi visual diperbaiki sebanyak mungkin.

Melengkapi diri anda dengan selesa di tempat kerja. Sudah tentu, jika anda duduk di meja dapur, cuba mengingati tarikh dan peristiwa bersejarah, dan anda dikelilingi oleh hidangan kotor, radio dan anak jiran yang squeal di bawah tingkap - yang tidak dapat dipertimbangkan oleh persekitaran kerja. Tetapi keselesaan menggalakkan keamanan dan keharmonian, di mana kita ingin hidup, belajar dan bekerja. Kaedah ini setia terhadap kajian yang anda berikan.

Berikan sendiri pemasangan: tiada rangkaian sosial. Adakah anda menyedari betapa pantasnya masa lalat jika ia berjalan menatal, "husky" dan melihat beratus-ratus foto teman wanita yang telah berkahwin? Bayangkan betapa penting dan berguna yang boleh anda lakukan jika anda tidak membuang masa di Internet. Abstrak dari semua yang mengambil masa dan mengalihkan perhatian anda dari tugas utama. Sudah beberapa jam untuk belajar boleh dikenalpasti. Tetapi kemudian perasaan kepuasan yang indah, apabila kerja itu selesai dan pengetahuan yang diperlukan diperolehi.

Fikirkan beberapa ganjaran untuk kerja. Tidak semestinya selepas belajar satu perenggan untuk melarikan diri ke butik dan melakukan perbelanjaan yang hebat. Rawat diri anda dengan sesuatu yang lazat atau memulakan rang undang-undang kecil untuk menjimatkan wang untuk sesuatu yang lama dicari, tetapi tidak pernah menemui masa untuk membeli. Sebagai contoh, anda mahu buku itu, tetapi pergi ke kedai sekali. Ketahui kos buku itu, bahagikannya dengan tujuh hari. Jumlah yang dihasilkan setiap hari, selepas proses pembelajaran pesakit dan menarik, menunda dalam kotak. Dan pada hari pergi untuk pembelian yang lama ditunggu-tunggu. Ini akan menjadi ganjaran yang besar untuk kerja dan ini motivasi yang baik.

Jangan risau jika anda tidak belajar. Tidak mungkin anda tidak boleh dibaca. Hanya anda bosan dan tidak menarik. Humanist melihat matematik dengan seram sehingga ia menyadari bagaimana melakukan matematik manusia. Ia mudah, hanya penting untuk mengkaji sains dan menyesuaikan dengan cara anda sendiri.

Ingat bahawa anda harus mengganggu soalan bukan "bagaimana untuk memaksa diri anda untuk belajar", dan "bagaimana untuk belajar dengan keseronokan dan minat".Ganjaran terbaik untuk kerja keras anda - pembangunan peribadi. Menuntut diri anda dan bertimbang rasa, mengembangkan sikap terhadap pembelajaran dengan cara yang betul, menggantikan kesabaran yang menyakitkan dengan minat.